2012. május 24., csütörtök

Scott Westerfeld: Csúfok

"Mindenki tündöklően gyönyörűvé válik, mintegy szupermodell. Mi ebben a baj? 
Tally hamarosan tizenhat éves lesz, és már alig várja. Nem a jogosítvány miatt, hanem hogy végre szép legyen. 
Tally világában a tizenhatodik születésnap egy olyan műtétet jelent, ami az embert taszító csúfból lélegzetelállító szépséggé változtatja. És azonnal egy olyan high-tech paradicsomba kerül, ahol nincs más dolga, mint őrületesen nagyokat bulizni. Néhány hét múlva ő is megérkezik oda. 
De új barátnője, Shay nem biztos benne, hogy széppé akar válni. Szívesebben próbálná ki az életet odakint. Amikor Shay megszökik, Tally a szépek világának egy teljesen új oldalát ismeri meg - és ez taszító. 
A hatóságok az elképzelhető legrosszabb ajánlatot teszik a lánynak: találja meg barátnőjét és adja a kezükre, más különben sosem változhat széppé. 
Döntése örökre megváltoztatja az életét."

Május első könyve. ;-) Régóta vacilláltam ezen a könyvön, hogy megvegyem-e vagy sem...nézegettem, forgattam a kezemben a könyvesboltban, aztán valahogy mindig visszakerült a helyére. Végül ismét a könyvtárnak köszönhetően került elolvasásra.
Néha voltak kis hullámvölgyek az olvasása közben, de semmi komoly. 
Tally, a kis csúf. :-) Mindenkit így hívnak, amíg meg nem műtik...vicces ill. nem is, hogy lassan már mi is eljutunk ide. :-/
Majdnem sikerült velem is elhitetni, hogy mindenki csúf, amíg meg nem műtik, ezért sokáig David is valóságos Notre Dame-i szörnyként jelent meg előttem olvasás közben, na jó nem egészen, de majdnem. ;-)
Aztán a vadon....hát vessetek rám követ, de ha lehetne választásom, akkor én is inkább Szép szeretnék lenni, mint hogy ott és úgy kelljen élnem. :-D

Értékelésem: 4,5/5   A kis hullámvölgyek miatt. ;-) Már olvasás közben előjegyeztettem a Szépek-re, mert a vége felé azért egyre inkább érdekelt, hogy hogyan fog folytatódni. (Halkan jegyzem meg, azóta már ki is olvastam és most a Különlegesek-nek is a vége felé járok.)
Közben pedig az is kiderült a könyves blogokon való barangolás közben, hogy ez az eredetileg 3 részesnek indult történet is 4 részessé bővült ill. úgy írnak róla, hogy "trilogy-plus-one, Extras". :-O 
A borító pedig hű maradt a címhez és szerintem Csúf. :-D Ennyi.





3 megjegyzés:

Tünde írta...

Annyira ártatlan a borítón a lány szeme. Amúgy kíváncsivá tettél. Érdekelnek az ilyen utópisztikus, disztópisztikus művek. Kár, hogy nem vagyok időmilliomos. :( Na majd talán, ha véget érnek a vizsgák.

dviki írta...

Tünde, örülök, ha sikerült felkelteni az érdeklődésedet...hiszen ezért is vannak a könyves blogok. :-)
Remélem lesz időd nemsokára az olvasásra, szerencsére nekem van...már nem is múlhat el úgy nap, hogy akárcsak pár oldalt ne olvassak. :-)

Tünde írta...

Irigy vagyok, hogy tudsz pár órát olvasásra szánni. Mondjuk én is olvas mindennap, de van, amit azért mert kell a vizsgákhoz. :)