2012. június 1., péntek

Suzanne Collins: Az éhezők viadala

"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. 
A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük az éhezők viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. 
A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. 
De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel."


Hát hozzám is elért ez a könyv is. Kicsit félve és vegyes érzelmekkel kezdtem el olvasni, mert nem igazán tudtam mire számíthatok, csak pár hírmorzsát csíptem el ezzel kapcsolatban (bár a könyves blogokat olvasgatom, azért a spoileres részeket mindig kihagyom, mert nem szeretem előre tudni mi fog konkrétan történni).
Az eleje döcögősen indult számomra és ez kicsit a történet elbeszélő jellege és a kevés párbeszéd miatt volt és nagy részben ahogy nyomtatták a könyvet. Kis betűtípus, kicsi sorközökkel és szinte egyben volt az egész, alig volt bekezdés és ez nem nekem nem tetszett, emiatt nehézkesebb volt az olvasása.
Azóta már láttam az újabb kiadást (a filmes megjelenés utánit), annak a borítója is sokkal szebb és belelapozva feltűnt, hogy már "normálisan" van kinyomtatva (szélesebb sorközök, több bekezdésre taglalva).


Maga a történet engem erősen emlékeztet a The running Man-re. ;-) Szóval az elején nehézkesen ment az olvasása, de aztán egyre jobban "belejöttem". :-) Akik ismernek képzelhetik, hogy a figyelmemet az kezdte felkelteni, mikor is a félig-meddig szerelmi szál is megjelent. :-) Féltem attól is, hogy mivel ez egy élet-halál harc, hogy fog nekem "tetszeni", hogy ez arról szól, hogy tizenéveseknek egymás ellen kell harcolniuk, véresen komolyan. Nos hát, Suzanne Collins igazán jól eltalálta az egyensúlyt!
Azért Katniss-al nem egészen tudtam azonosulni ill. nem értettem meg teljesen, de hát én még nem voltam ilyen helyzetben....
Peeta viszont...hmmm :-))) Már előjegyezve a folytatás a könyvtárban. ;-)


Értékelésem:  4,5/5   Kicsit vontatottan indult számomra, de aztán szép lassan belemélyedtem. :-) Várom a folytatást, kíváncsi vagyok ,hogy fog megbirkózni a kialakult helyzettel Katniss és Peeta? Kitartanak egymás mellett és összefognak.....a Kapitólium mit tervez ellenük, mit tartogat számukra???


Íme, a másik kiadás! Hát nem gyönyörű ez a borító, sokkal szebb, mint az első!
Hiába, mindig is mondtam, hogy az amerikaiak tudnak valamit! ;-)



3 megjegyzés:

Tünde írta...

Szerda este küldte át a barátnőm pdf-ben, és nem szeretek gépen olvasni, de tegnap 12 és 17 óra között 278 oldalt elolvastam. Még nem merek véleményt mondani, majd úgyis leírom a blogomba. Aztán jöhet a többi is.

dviki írta...

Én még nem olvastam gépen, de nem is fogok. Nekem az olvasás fotelban vagy ágyban élvezet...a többi csak szükségmegoldás. ;-)

Tünde írta...

Én sem így terveztem, gondoltam kinyomtatom valahol, de elkezdtem és nem bírtam ki. Én hazafelé a buszon tudok nagyon jókat olvasni azokban a 3 órákban, meg itthon a fotelban :D