2011. április 4., hétfő

Sara Gruen: Vizet az elefántnak

"Bár nem szívesen beszél emlékeiről, ezek makacsul megülik a kilencvenegynéhány éves Jacob Jankowski elméjét. Emlékek saját fiatalkoráról, amikor a sors egy roskatag vonatra vetette, melyen a Benzini testvérek világhíres cirkusza bolyongott Amerikában. Emlékek egy olyan világról, amelyet szörnyszülöttek és bohócok népesítettek be, amely tele volt csodákkal, dühvel, szenvedéssel és szenvedéllyel; egy világról, amelynek megvannak a maga logikátlan szabályai, sajátos életformája, s ahol a halál is a maga módján kopogtat. A cirkusz világa ez, amely Jacob Jankowski számára egyszerre jelentett megváltást és pokoljárást. Jacob azért került be ebbe a világba, mert elhagyta a szerencséje. Árván és egyetlen garas nélkül nem tudta, mihez kezdjen, mígnem rá nem talált erre a gőzerővel hajtott „bolondok hajójára” a nagy gazdasági világválság idején."


:-))))) Igen! :-) Megérte elolvasni és ezt úgy mondom, hogy a cirkuszi világért egyáltalán nem vagyok oda. :-)
Mindenképpen szerettem volna még a film megjelenése és megnézése (mert meg fogom nézni az tuti) előtt olvasni, mert tudom ,hogy mennyivel rosszabbul esik nekem, ha fordítva történik. :-D
Azért az előzetesek és megjelent képek már így is korlátozták a fantáziámat, így Jacob, mint Robert Pattinson, Marlena pedig mint  Reese Whiterspoon jelent meg a fejemben olvasás közben. :-)
Jó volt betekintést nyerni a cirkuszi világba "azokban az időkben".


Értékelésem:10/10    Igazán  nagyon jól megírt könyv, szívesen újraolvasnám. A belőle készült film pedig a megnézendő listámon van. :-)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Erre én is nagyon kíváncsi vagyok, de valamiért mégis tartok tőle:)

Nem egészen tudom, hogy a történet vagy Pattinson miatt olvasnám-e el:)

dviki írta...

Klaudia, szerintem nyugodtan/bátran vágj bele! Nagyon jó kis könyv! :-)