2012. május 16., szerda

Stieg Larsson: A kártyavár összedől

"A zseniális és öntörvényű Lisbeth Salander életveszélyesen megsebesül. Még kórházban ápolják, amikor egy szűk, semmitől vissza nem riadó kör már szervezkedni kezd. 
A tét óriási a számukra: a svéd titkosszolgálat munkatársaiként bizonyíthatóan súlyos törvénytelenségeket követtek el. Mindenre képesek, hogy Salandert egyszer és mindenkorra eltüntessék, és ártalmatlanná tegyék szövetségesét, a sztárújságíró Mikael Blomkvistot is, aki jól dokumentált tényfeltáró riportban akarja leleplezni üzelmeiket. 
Rendőrök, titkos ügynökök, újságírók, közhivatalnokok válnak szövetségessé vagy halálos ellenséggé a küzdelemben, amely az egész politikai elitet óriási botránnyal fenyegeti.
Azzal a gyermeki izgalommal és örömmel olvastam a Millennium trilógiát, mint valaha Dumas vagy Dickens műveit. Titkon azzal a reménnyel tölt el, hogy talán nincs minden veszve a mi tökéletlen világunkban. Lisbeth Salander, légy üdvözölve a halhatatlan regényhősök között!"


Még mindig április és még mindig Lisbeth és Kalle Blomkvist! :-) Egyre izgalmasabb lett számomra ez a trilógia és egyre jobban belemerültem az olvasásába. :-)
Az előző könyv vége felé nekem már a hihetetlen kategória események történtek, de egye fene Lisbethből még ezt is kinézem, amilyen tökös csaj! :-D
Be kell valljam, ha eddig még nem tettem volna meg ill. ha még van valaki, aki nem tudja rólam...végtelenül romantikus vagyok, én még egy krimiben "kívánom" a szerelmi szálat! :-DDD Ebből már ki lehet találni, hogy valami megmagyarázhatatlan okból egy ici-picit drukkoltam is Lisbethnek, hogy Mikaellel összejöjjenek.
Bár a való életben, azt hiszem én is egy kis előítélettel viseltetnék iránta, de itt a könyvben kedveltem.... ;-)
A vége.....nagyon örülök, hogy Kalle valamennyire visszatért Lisbeth-hez, de!...az a problémám, hogy sajnos tudom, hogy ez a történet eredetileg 10 kötetesnek indult, így aztán maradt bennem egy kis "szálka".
Vajon lehetséges lett volna, hogy a végkifejletben ők ketten összejönnek? Vagy ez csak az én fejemben fordult meg? :-)


Értékelésem:   5/5  Ismét 5 pont, mert nagyon tetszett, jól és részletesen kidolgozott és felépített krimi! Mikael és Lisbeth mellett másokat megkedveltem....és csak ismételni tudom magamat, kár, hogy 3 könyv után el kell búcsúznunk tőlük.
A borítók....nekem valahogy nem igazán. Pedig semmi gond velük, de nekem a most újra  kiadott példányok  jobban tetszenek (ami az amerikai filmes borító). A filmet nem láttam még, de szeretném megnézni (csak az amerikait, én már csak ilyen előítéletes vagyok és a svéd előzetes alapján az nem jött be).
Amúgy az előzeteseket megnéztem (az amerikait), ezért aztán nekem Lisbeth és Salander olvasás közben már így jelent meg (amit nem is bántam). :-))) 



Ha a másik két könyvet is kiadnák/kiadják ilyen filmes borítóval...nos, én vevő leszek rá! ;-)











3 megjegyzés:

Tünde írta...

Engem is érdekel ez a trilógia, de valahogy ha könyvtár közelében járok (ami nem mostanában volt úgy, hogy ne beadandóhoz keressek szakkönyvet) vagy nincs benn vagy csak utána jut eszembe. Bár előbb mindig anya könyvespolcán nézelődök. Érik is az egyik bejegyzés, amit mostanság olvastam :)
és komolyan 10 kötetesnek szánta? :O ezen meglepődtem :)
Amúgy minden könyvbe és filmbe is kell egy kis szerelmi szál különben nagyon "száraz" lenne :)

dviki írta...

Tünde, én már régóta azt csinálom, hogy online előjegyeztetek arra, amit szeretnék...így nem kell keresgélni, ha beérkezik e-mailben értesítenek és a kölcsönzőpultnál vár rám a könyv! :-) Most is 9 könyvre van előjegyzésem (ez is csak ezért ennyi, mert ennél többet nem enged a rendszer). :-D
Bizony 10 kötetes lett volna, ha megéri az író...
A szerelmi szállal kapcsolatban is örülök, hogy más is így gondolja! :-)))

Tünde írta...

Na ezzel az online előjegyzéssel adtál egy tippet. Köszi. Csak mindenképp be kéne mennem, mert nézem, lejárt az olvasójegyem. :)