2012. február 25., szombat

Roderick Gordon & Brian Williams: Az alagutak rejtélye

"Ki ne álmodozott volna arról, hogy kincset talál a föld alatt? Vagy arról, hogy olyasmire bukkan, ami minden tekintetben egyedülálló és izgalmas? A tizennégy éves Will Burrows is erről álmodozik. Ezért minden szabad percét ásóval és lapáttal a kezében a föld alatt tölti, édesapja társaságában, aki egy napon nyomtalanul eltűnik. Will a barátjával, Chesterrel indul a keresésére, és hamarosan a föld alatt találják magukat, ahol egy sötét titokra bukkannak, amelyért akár az életüket is kockáztatnák. 
Sokszor halljuk a figyelmeztetést: légy óvatos, mit kívánsz, mert a végén még valóra válik. Hát Will pontosan így járt. Ám amikor az álma valóra vált, és döbbenetes felfedezést tett, mindenre számított, csak arra nem, hogy ezzel nem csak saját, hanem szerettei életét is halálos veszedelembe sodorja. 
Ezúttal nem hagyatkozhat másra, csak saját leleményességére és kitartására, pedig könnyen lehet, hogy még ezt is kevésnek bizonyul, ha megszokott világa összeomlani látszik körülötte, akár egy romos alagút fala, mélyen a föld alatt…"



Erre a könyvre ill. sorozatra a könyvtárban bukkantam rá, mikor semmi konkrétat nem kerestem, csak nézelődtem. És először ott is hagytam....aztán másodszorra már elhoztam, mert azért kíváncsivá tett és az előjegyzéseim még mindig nem érkeztek be. :-)


A februárt ezzel kezdtem, kicsit késésben vagyok a beszámolókkal. Több helyen is olvastam róla és ált. a Harry Potter könyvekhez hasonlítják (nekem inkább a Jules Verne regények jutnak eszembe róla).....nos sajnos annyira nem jó, de értem a párhuzamot. Igazából nem is tudom, hogy mi tetszett ill. mi nem tetszett benne. Néha magával ragadott és olvastam éjszakáig, máskor pedig napok teltek el mire újból a kezembe vettem volna.
A szereplők nem igazán nyerték el a tetszésemet, még a főszereplő Will sem, az anyja és apja is elég idegesítő.


Értékelésem:  4/5   Végülis jó kis könyv volt és a vége felé már kezdtek "kiforrni" a szereplők is, így nyugodtan és kicsit kíváncsian vágtam bele a következő rész olvasásába.

Nincsenek megjegyzések: