2011. október 28., péntek

Philip Pullman: Északi fény

"A tizenkét esztendős Lyra Belacqua számára maga az ősi éden az az ódon oxfordi kollégium, ahol árván cseperedik a sok morc, szertartásos tudós között. Nem mintha mintakislány volna: komisz csínytevésekkel múlatja az időt, nem az elméje pallérozásával: csakhogy bűbájos vadóc ő, akinek vág az esze, mint a beretva. Nem csoda, hogy a világ közepének hiszi magát. S nem is téved! Egyszer valóban elérkezik minden világok közepébe. 
Van ugyanis egy csodálatos képessége: különleges műszer segítségével nyomon tudja követni, mi történik valójában a világban, akár messzi tájakon is, és főként azt, mi történik a jövőben.
És amikor Anglia-szerte egyre több gyerek tűnik el nyomtalanul, Lyrát igazságkereső szenvedélye valódi csatába viszi: Lord Asriel zord kastélya a messzi Északon borzongató kalandok színhelye.
Ebben a lehetetlen-letehetetlen könyvben minden korosztály belekábulhat abba, milyen sokszínű a világ. Ajánljuk 12 évestől 102 évesig mindazoknak, akik szenvedélyesen szeretik a szépet, igazat."


Régóta vágytam, kerestem ezt a könyvet ill. trilógiát (Az Úr Sötét anyagai I-III) és nemrégiben végre a kezembe akadt a könyvtárban. :-) Visszahozta a kedvemet, hogy ismét gyakrabban látogassak el oda, hátha találok még ilyen "gyöngyszemeket" és a következő bejegyzésemben kiderül, hogy találtam is. :-D
Visszatérve a könyvre...nagyon- nagyon tetszett! :-) Bár mostanában valahogy csupa jó könyv kerül a kezembe. :-) A történet igazán érdekes, izgalmas. Sajnos itt a filmet előbb láttam, de ha nem látom nem is tudom meg, hogy érdemes lenne elolvasni a könyvet, ugyanis a filmről infókat keresve, barangolva a neten derült ki, hogy ez szintén egy könyv megfilmesítése. :-)
Feliratkoztam azonnal a második és harmadik részre is, de sajnos még nem hozták vissza (már több hete). :-(

Értékelés: 10/10    Mint mondtam mostanában szerencsém van olvasás terén, így csakis 10 pontot kaphat. :-) Rájöttem, hogy bár a krimik még mindig közel állnak a szívemhez és szeretem olvasni őket, azért mostanában (azt hiszem az Alkonyat óta :-D) az ilyen fantasy regények tudnak teljesen "beszippantani", magukkal ragadni olvasás közben! :-) Még, még, még! :-D

Nincsenek megjegyzések: