2011. március 25., péntek

Monaldi & Sorti: Imprimatur

"Róma, 1683. szeptember 11. A város lakói aggódva várják a híreket Bécs felől, ahol a török seregek a katolikus világ utolsó fellegvárát ostromolják. Eközben egy római fogadóban gyanús körülmények között meghal egy férfi, és a vendégeket pestisjárvány veszélye miatt karanténba zárják. Vesztegzár alá kerül Melani apát is, a Napkirály titkosügynöke, aki elhatározza, hogy utánajár, mi áll a titokzatos haláleset hátterében. Végeláthatatlan bolyongásba kezd a Róma alatt megbúvó föld alatti járatokban, és közben olyan rejtélyek nyomára akad, amelyek nem csupán az ott lakók, de egész Európa sorsát meghatározhatják. Az Imprimaturt Olaszországban a Vatikán nyomására betiltatták, miután rádöbbentek, hogy olyan titkokat tár fel, amelyek újraírják a 17. század Európájának történelmét. Ez a mesterien megírt thriller eddig 45 országban jelent meg, és több millió példány fogyott el belőle világszerte."


Ezt a könyvet eleinte szerettem volna megvenni, de érdeklődtem előtte és Dorottya lebeszélt róla....és milyen jól tette! :-D Azért elolvasásra került, mert ő már olvasta, megvolt neki és elküldte nekem.
Bevallom itt is csalódtam egy kicsit, bár már régen olvastam Umberto Eco: A rózsa neve című könyvét, mégis valamire nagyon halványan emlékszem belőle, és e könyv fülszövegének elolvasásakor azt hittem valami hasonlóra (hasonló jóra) számíthatok. ;-) De nem.


Végeredményben nem volt rossz, csak nekem "száraz volt".... lehet, hogy most többen a szívükhöz kapnak, de bevallom én leginkább a szórakoztató, romantikus, fantasy könyveket szeretem...és a krimiket. :-)


Értékelésem: 10/7     Nem bánom ,hogy elolvastam...ennyi.

Nincsenek megjegyzések: